1) Medication Home Delivery (MHD)
2) Drive Thru / Pandu Lalu
Only oral solid medications can be delivered with MHD service. Fridge item e.g. insulin and medication in liquid form e.g. syrup or lotion, pressurized canisters e.g. inhaler are not eligible for the service.
Hanya ubat dalam bentuk tablet atau kapsul boleh dihantar dengan perkhidmatan MHD. Perkhidmatan MHD tidak boleh digunakan untuk ubat yang memerlukan penyimpanan khas pada suhu rendah seperti insulin, ubat dalam bentuk cecair atau losyen dan ubat dalam bekas tekanan tinggi seperti inhaler
Your medication will be delivered to you within 5-10 working days before the next collection date or after 10 working days from receiving your request, whichever occurs later. IJN will send you an email or SMS notification with the Poslaju Tracking Number, once the medications have been dispatched from IJN.
Anda akan menerima bekalan ubat dalam masa 5-10 hari bekerja sebelum tarikh pengambilan ubat yang selanjutnya ataupun 10 hari bekerja selepas menerima permohonan anda, mengikut tarikh kemudian. IJN akan menghantar emel atau SMS dengan Nombor Trek Poslaju apabila ubat anda sudah keluar dari IJN.
If you have selected a nominee, the nominee must show proof of his/her identity card to the Poslaju delivery staff. If no one is able to receive the medications, Poslaju will leave a note for you to claim your medications within 7 days. Any unclaimed parcel will be returned to IJN.
Sekiranya anda menamakan seorang wakil, wakil tersebut perlu menunjukkan kad pengenalan mereka kepada pekerja Poslaju bagi membuktikan identiti mereka. Sekiranya, tiada sesiapa untuk menerima bekalan ubat, Poslaju akan meninggalkan nota supaya anda boleh menuntut bekalan tersebut dalam tempoh 7 hari. Jika bekalan tersebut tidak dituntut, ia akan dihantar balik ke IJN.
Please call IJN (+603 2617 8844) and notify Out-Patient Pharmacy so that we will not proceed with the delivery of the medications.
Sila hubungi dan maklumkan kepada IJN (+603 2617 8844), bahagian farmasi pesakit luar supaya kami dapat menghentikan penghantaran ubat ke rumah anda.
Please call IJN (+603 2617 8844) and notify Out-Patient Pharmacy so that we can recommend the next course of action for example to arrange for another delivery within 10 working days.
Sila hubungi IJN (+603 2617 8844) bahagian Farmasi Pesakit Luar dan maklumkan kepada kami dengan segera agar kami boleh memberi cadangan untuk tindakan selanjutnya seperti memohon untuk penghantaran tambahan dalam tempoh 10 hari bekerja.
Call the Poslaju branch in your area to trace your medication parcel or you can log on to www.poslaju.com.my to trace your parcel by using the tracking number that you have received from IJN.
Sila hubungi pejabat Poslaju berdekatan rumah anda atau layari www.poslaju.com.my untuk trek bungkusan anda dengan menggunakan nombor trek yang diterima daripada IJN.
Please bring the parcel personally to the nearest Poslaju branch to make a report within one day of receiving the parcel.
Sila bawa bungkusan yang rosak ke pejabat Poslaju berdekatan rumah anda dan buat laporan dalam tempoh sehari selepas menerima bungkusan tersebut.
All medications.
Semua ubat-ubatan.
Please bring your appointment card for identification. If you are collecting fridge item e.g. insulin, please bring along a cooler bag.
Sila bawa kad temujanji untuk identifikasi. Sekiranya anda mengambil ubat yang memerlukan penyimpanan khas pada suhu rendah seperti insulin, sila bawa beg penyejuk.
Please request for a new date and time through the same website.
Sila minta tarikh dan waktu yang baru melalui laman web yang sama.